.

.

آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم پس از تذکرات فراوان از مجلس و نهادهای گوناگون باز این هفته در جمع خبرنگاران واکنش های تامل برانگیزی از خود بروز دادند. وی در پاسخ به سول یکی از خبرنگاران در باره فیلم رستاخیز گفتند که بنا به حرمتی که برای مراجع داریم چهره حضرت عباس(علیه السلام) و حضرت علی اکبر(علیه السلام) پوشانده میشود و اگر همچنین اتفاقی نیفتد، مورد مهلکی نیفتاده است. که به نظر نگارنده  اولا شما در ابتدا این حرمت را باید برای سقای کربلا و حضرت علی اکبر( علیه السلام) قایل باشید، ثانیا مشکلات فیلم رستاخیز فقط در باب آشکار بودن چهره مبارک این جوانمردان نیست، بلکه این فیلم مشکلات تاریخی عدیده ای دارد و بعضا تحریف های تاریخی مخصوصا در باب شخصیت های وارسته واقعه عظیم و پر درس عاشورا دارد، ثالثا با توجه به اینکه شما متخصص در امور دینی نیستید، پس به مثابه آن نمیتوانید در مورد مهلک نبودن قضیه تصمیم بگیرید و این همان بی حرمتی به علما بزرگوار است. 

آقای جنتی در پاسخ به سوال دیگری در مورد تک خوانی زنان گفت ما تا به حال مجوزی به این گونه مجالس نداده ایم.  آقای جنتی این حرف شما کاملا مغایر با برخی منابع آگاه هست، پس زمانیکه این مراسم های دور از شرع و عرف اسلامی در برخی مناطق برگزار میشود، چه کسی پاسخگو است؟ عقل حکم میکند وقتی وزارت ارشاد واکنشی از خود نشان نمیدهد و سکوت رضایت آمیزی میکند، امثالی مانند قوه قضاییه و ایمه  محترم جمعه و نیرو انتظامی وارد عمل شوند. 

آقای وزیر محترم همچنین در خصوص شایعات بازگشت خواننده لس آنجلسی پاسخ داد و به کلید واژه هایی عجیب اشاره کرد، وی گفت سیاست ما این است که به خاطر گذشته یک نفر تا ابد او را از فعالیت محروم نکنیم. که به نظر نگارنده اولا آقای وزیر حرف شما عقلا اشتباه است. درست است در توبه برای همه بندگان خدا باز است، اما بر فرض همین اظهار توبه و ندامت این دلیل نمیشود برای کسی که سوابق اخلاقی و امنیتی در خارج از مرز ها دارد، اینبار فعالیت هایش را آن هم در جمهوری اسلامی ایران بار دیگر آغاز کند. ثانیا این سیاستی که شما آقای وزیر  از آن دم می زنید، در وهله اول در درستی یا نادرستی آن باید جزیی نگری کرد نه کلی به قضایا بنگریم. در وهله بعدی عملا شما با این سخن ، آن را به دولت یازدهم تعمیم داده اید و این برداشت را میتوان از حرف شما کرد که انشاءالله همین نظر و سیاست بی سیاست را به امثالی مثل فتنه گران و آشوب گران جمهوری اسلامی ایران نداشته باشید. 

آقای جنتی امیدواریم بار دیگر در سیاست های خود تجدید نظر بفرمایید و گرنه این وزارت پتانسیل خوبی برای تبدیل شدن به وزارت فرهنگ و ارشاد دوران بحران آفرینی اصلاحات دارد. امیدواریم اینگونه نباشد. 

                                                                                                                     و السلام علی من اتبع الهدی

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.